26 Mart 2010

Pia dikkatli :)

10 yorum:

öyb dedi ki...

kadrajda sağa yaslamaları abartıyorsun gibi geliyor.. buna rağmen iyi:)

morkedi dedi ki...

buna rağmen teşekkürler...

öyb dedi ki...

ama bunu bırakmalısın artık:)

morkedi dedi ki...

bunu bırakmıyor olmama sebep olarak, bkz. Altın Nokta Kuralı

öyb dedi ki...

altın oran diyecektin sanırım.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Altın_oran

elbette böyle bişey var fakat fotoğraf/resim/heykel vesaire birebir matematiğin düz mantık uygulandığı sezgilerin ve hislerin görmezden gelindiği bir alan değil ki. ve altın oran dediğimiz şey bir eserde hep aynı kurguyla/kompozisyonla kendini göstermez ki. monalisa tablosunda da vardır bu oran fakat monalisa sağa sola yaslı değildir, gözü rahatsız etmemektedir. misal; http://3.bp.blogspot.com/_fn-kFwnNyMg/S6xf4IXsnnI/AAAAAAAAA34/OENkeLWr7zQ/s1600/4462346471_e3348764be_o.jpg

bu fotoğrafın kompozisyonu gayet başarılı. bu sağa mı yaslı? hayır. demek ki olabiliyormuş...

usta işi bütün eserlerde birebir görülmez ama hissedilir bu. (çok isteyen birebir de görebilir) benim rahatsız olduğum şey senin fotoğrafların neredeyse yüzde ellisinin kompozisyonu aynı. seni takip etmeyen birisi için bu önemsiz olabilir fakat takip edenler için önemli. çünkü monotonluğu ancak takip edenler farkedebilir. ama sen diyorsan ki benim için önemli değil. bir şey diyemem:)

ben sadece fotoğraflarını takip eden biri olarak dile getiriyorum bunları. kaale alıp almamak sana kalmış..

kolay gelsin...

öyb dedi ki...

http://www.webhatti.com/genel-sohbet/483939-altin-oran-ve-mona-lisa.html

morkedi dedi ki...

Hayır "Altın Nokta Kuralı" diyecektim, tam da öyle demiş bulundum :)

http://fotografteknik.blogspot.com/2007/07/dortaltinnokta.html

http://img457.imageshack.us/img457/9437/enhancephotocomp015co.jpg

http://www.gaxxi.com/fotoritim/fotoritim/gorsel/dosya/1183570294altin-nokta.jpg

gibi...

Kadrajda ana konuları sağa yada sola yaslıyor olmam kompozisyonlarımın birbirini tekrar ettiğini değil, bu kurala riayet ettiğini gösterir sadece...
Ama elbette konusuna göre ortaladığım (Monaliza örneğinizdeki gibi) fotoğraflarım da mevcut (http://2.bp.blogspot.com/_fn-kFwnNyMg/S2CN6J8bN_I/AAAAAAAAA2I/WsvbgmGBgtQ/s1600-h/DSC_5276.jpg gibi), o anki ruh halime ve hissiyatıma bağlı ;)

Takip ettiğiniz ve öneriniz için teşekkür ederim, hayırlı günler...

öyb dedi ki...

aslen altın orandır o. altın nokta yahut altın kesit olarak da kısıtlı da olsa söylenegelir. ama bu gerçekte bunun altın oran olduğu gerçeği değiştirmez. neyse:)

her gün onlarca yüzlerce fotoğraf görüyorum(vasat ve kötü olanları saymıyorum) senden başka kimse kurallara uymuyor anlaşılan:) verdiğin örnekler yahut altın oranı anlatmak için gösterilen örnekler sadece "örnek"tir. illa böyle olmalı demek değildir o. resimde de vardır bu. klasik resmin bütün kuralları -buna altın oran da dahil- vs iyice öğrenilir fakat öğrencilikten çıkıp gerçekten resim yapmaya başladıktan sonra bu kurallar unutulur. aslen unutulmazlar o bilgiler sezgilere devredilir harmanlanır.. orijinal işler ancak böyle ortaya çıkar. kural budur diye herkes aynı şekilde çekseydi/üretseydi sanatçılardan değil sadece üreticilerden bahsediyor olurduk. kuralları bileceğiz evet ama ona yenilmeyeceğiz oyuncağı olmayacağız kendi yorumumuzu katacağız orijinal olacağız... (kurallara uymak misal tekstil sektöründe ürün standardı açısından zorunlu olabilir ama sen tekstilci yahut fasoncu değilsin)

biz başkalarının koyduğu kurallara harfiyyen riayet eden değil her özgün sanatçı gibi kendi kuralını koyabilen eserine kendi benzersiz imzasını atabilen sanatçı görmek isteriz... hepsi bu:)

hayırlı günler...

morkedi dedi ki...

ne güzel, ben de fotoğraflarda konuları sağa yada sola yaslayarak kendi tarzımı oluşturmuş ve bir istikrar tutturmuşum demekki ki bu kadar üzerine yorum yapmanıza sebep oluyor... ben sevdiğim kadrajı kareliyorum, başkalarının görmek istediklerini değil :) yapabildiğim ve halihazırda yapmak istediğim bu...
sizin farklı kadrajlarınız varsa görmek isteriz :)

Önerinize tekrar teşekkürler ;)

Beşiktaş dedi ki...

Ikinizi de tebrik ederim.